No me, Without you.. So thank you

Idag sjöng jag i kyrkan och jag grät, men det bekom mig inte alls. Det är väl så det blir när man väljer att tillägna hela sitt liv åt en person. Hade jag fått chansen att välja igen så hade jag fortfarande satt mig i garderoben. Jag hade fortfarande överraskat dig med allt jag kunnat komma på. Men jag hade valt om mina misstag.

Jag trodde att jag hade styrkan att lyfta upp dig igen, men du hittade din räddning i någonannans famn. Men aldrig ska jag sluta älska dig. Det lovade jag mig själv. Allt jag vill är att du ska vara lycklig. Jag kommer fortsätta sjunga mina låtar till dig, för jag tror att det fortfarande betyder något. Låt mig tro det, snälla.. Ta inte bort min tro. Det är det sista jag har kvar och som håller mig vid liv.

Jag kan bara inte se mitt liv utan din hand i min. Jag väljer att tro och hoppas, för det kan ingen ta ifrån mig. Någonsin..

Jag kan söka i hela mitt liv, efter någon som du men jag kommer aldrig att hitta någon som ens är hälften av den kvinna som du är. Du lärde mig att älska, du lärde mig skillnaden mellan rätt och fel. Det var du som högg i sten. Du formade mig till den jag är och skulle jag ens tänka tanken på att ens röra vid dom bitarna så avslutas mitt liv, på ett ögonblick.

Du må ha förlorat hoppet och kärleken till oss.. Men det får stå för dig, bara dig.
Jag stannar här. För min kärlek till dig är det jag valt att leva för och jag kommer aldrig komma över dig. Det är så det är och inte någon levande eller död själ ksn rubba den verkligheten jag valt att leva i.

Vad jag än gör och vart jag än är så lyssnar jag efter din varma röst. Den ber mig andas, den visar mig vägen. Det är det du säger som visar mig vad jag kämpar för.

För du ska veta, jag älskar vartenda atom av dig. Jag finns inte utan dig i mitt hjärta. Du ska veta, att jag alltid kommer finnas i närheten om du slår i marken. Jag vet så mycket om dig och jag är helt säker på att det kommer komma stunder då du behöver mig. Då kommer jag stå där i regnet med dig, jag kommer vara den som säger att du ska resa dig upp.

Jag må ha gjort många misstag, misstag som jag kommer att behöva leva med.. Dö med. Men det finns inte en chans att jag lämnar dig i sticket. Även om du valt att gå, även om du somnar och älskar med en annan människa så kommer det aldrig att finnas någon som berört mig så som du..

Du är som luften vi andas nu.. Jag ser dig inte, men jag känner dig i hela min kropp. Även om du lämnat mig så är det samma vindar som möter oss, samma sol som värmer oss i sommar. Samma regn som sköljer oss till hösten när löven faller.

Du kan aldrig ta bort det.
Min kärlek för dig är förevigt. Det vet du. Jag lovade det och jag tänker inte ljuga en lögn till. Du finns överallt. I allt jag är och i allt jag tänker.

Du är det största som någonsin kommer hända mig.


Jag älskar dig.

No me, without you
So thank you..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0